Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel
Pomocnik
Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 1157
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Underdark
|
Wysłany: Pią 21:15, 22 Gru 2006 Temat postu: Czarownicy (Czy zaklinacze? Rozwarzania) |
|
|
Czarownicy używają magii mistycznej, manipulując energią magiczną raczej za pomocą wyobraźni i talentu niż wyuczonej dyscypliny. Nie ma ksiąg, nauczycieli i teori - tylko surową energię, sterowaną ich wolą. Czarownicy, znają mniej zaklęć niż czarodzieje i zdobywają je wolniej, potrafią jednak rzucać je częściej i nie muszą ich przygotowywać z wyprzedzeniem. W przeciwieństwie do czarodziejów nie mogą specjalizować się w żadnej szkole magi. Poniewarz ich umiejętności magiczne nie wymagają wielu lat studiów mogą poświęcić nieco czasu na trening innych umiejętności. Czarownik może przywołać chowańca.
Kości wytrzymałości: k4
Biegłości: Uzbrojenie proste, żadnych pancerzy i tarcz
Magia: Mistyczna (Oparta na Charyzmie, nie wymaga przygotowanyc zaklęć, zbroja może uniemożliwić rzucanie czaru) Czarownicy zaczynają grę z znajomością wszystkich sztuczek.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ariel dnia Wto 16:16, 26 Gru 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Don Pedrosso
Wędrowny gość
Dołączył: 25 Gru 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 20:06, 25 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Pozwolę sobie zwrócić uwagę, iż bardziej popularną nazwą tej klasy jest Zaklinacz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wick
Wędrowny gość
Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 20:33, 25 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
No masz rację ale w NWN na zasadach 3 edycji jest czarownik,a po za tym podział na czarodziei i czarowników jest trudniejszy dlatego pozwoliłem sobie to połączyć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Don Pedrosso
Wędrowny gość
Dołączył: 25 Gru 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 15:23, 26 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Wick napisał: |
No masz rację ale w NWN na zasadach 3 edycji jest czarownik,a po za tym podział na czarodziei i czarowników jest trudniejszy dlatego pozwoliłem sobie to połączyć. |
Co mam rozumieć przez to, że jest trudniejszy? Zaraz, zaraz to opieramy się na prawowitym D&D, czy na zasadach gry NWN(wiem była ona oparta na zasadach D20, lecz jest parę błędów...). Są 2 klasy używające magi wtajemniczeń: czarodziej i zaklinacz, czy tam czarownik jak kto woli. No, ale jeśli mamy się opierać na grze...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wick
Wędrowny gość
Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 15:39, 26 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
I w NWN i W D&D jest i czarodziej i zaklinacz (czarownik). Opieramy się na D&D. Jednak rozumiem przez to obliczanie czarów itp. Pewnie nie zrozumiesz mnie ale trudno. Dokładnie są 3 klasy używające magii wtajemniczeń, jest jeśli dobrze rozumiem jeszcze bard.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Don Pedrosso
Wędrowny gość
Dołączył: 25 Gru 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 15:48, 26 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Wick napisał: |
Jednak rozumiem przez to obliczanie czarów itp. Pewnie nie zrozumiesz mnie ale trudno. Dokładnie są 3 klasy używające magii wtajemniczeń, jest jeśli dobrze rozumiem jeszcze bard. |
Tak, jest jeszcze bard, zapomniałem o nim... Wracając do tematu, nigdy nie spotkałem się z podziałem klasy sorcera na czarownika i czarodzieja... Poza grą NWN... W PHB jest zaklinacz i czarodziej. Chyba, że w jakiś innych podręcznikach jest klasa podstawowa czarownik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wick
Wędrowny gość
Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 15:53, 26 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
No cóż w NWN po prostu zmieniono nazwę Zaklinacz na Czarownik. Różnica tylko w nazwie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Don Pedrosso
Wędrowny gość
Dołączył: 25 Gru 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 15:56, 26 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
No więc mamy 2 różne klasy: zaklinacz(czarownik) i czarodziej, które różnią się dosyć i proponowałbym aby je oddzielić od siebie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wick
Wędrowny gość
Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 15:59, 26 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Tylko zrozum, pominąłem czarodzieja z racji jego oddzielności w czarach. Wiem powiesz to niezgodne z zasadami D&D, ale zasady mozna modyfikować i lekko zmieniać. Uprościłem to na 2 sposoby.
1. Można by powiedzieć że dołączyłem czarodzieja do czarownika ale tak naprawdę to go zlikwidowałem.
2. Zaklęcia dzielą się na dwa typy ale obydwa działają jak jeden z nich (kapłańska), tzn. że wymagają przygotowania itp. np. jak kapłan.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Don Pedrosso
Wędrowny gość
Dołączył: 25 Gru 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 16:24, 26 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Wick napisał: |
2. Zaklęcia dzielą się na dwa typy ale obydwa działają jak jeden z nich (kapłańska), tzn. że wymagają przygotowania itp. np. jak kapłan. |
To tak jakbyś stworzył nową klasę, ja sobie nie wyobrażam D&D bez sorcera... Przecież sama fabułą zaklinacz od czarodzieja się różni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ariel
Pomocnik
Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 1157
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Underdark
|
Wysłany: Wto 18:55, 26 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Dobra, koniec rozwarzań... Jest tak:
1. Kapłan/Druid - Czerpią moc bezpośrednio od bogów/natury
2. Czarodziej - "Wykłuwa" na pamięć wzory czarów
3. Czarownik - Urzywa bezpośrednio Osnowy
4. Bard - Urzywa medium muzyki do przyzwania mocy magicznej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wick
Wędrowny gość
Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 19:26, 26 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Bard używa magii mistycznej ^^ nie muzyki. Swoje zdanie już wyraziłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ariel
Pomocnik
Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 1157
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Underdark
|
Wysłany: Wto 19:28, 26 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Urzywa medium muzyki... Dzięki niej wywołuje magie mistyczną...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Don Pedrosso
Wędrowny gość
Dołączył: 25 Gru 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 20:24, 26 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Ariel napisał: |
2. Czarodziej - "Wykłuwa" na pamięć wzory czarów
j |
Eee... Czarodziej nie kuje czarów, tylko ma je zapisane w swej księdze i medytuje wybrane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ariel
Pomocnik
Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 1157
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Underdark
|
Wysłany: Wto 20:26, 26 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Hmmm? Musi przypomnieć, "wykłuć" je sobie wewnątrz umysłu, po każdym urzyciu... To jest jego najwiękasza wada...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Don Pedrosso
Wędrowny gość
Dołączył: 25 Gru 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 20:43, 26 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Przejrzałem PHP i tak aby czarodziej mógł przygotować czary musi mieć oczyszczony umysł. W tym celu musi przespać 8 godzin. Następnie musi się skoncentrować do czego potrzebuje spokoju. Potrzebny jest też dostęp do księgi zaklęć w której są czary do wymedytowania przez owego czarodzieja. Tak to właśnie jest opisane w podręczniku co ja skróciłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ariel
Pomocnik
Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 1157
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Underdark
|
Wysłany: Wto 20:49, 26 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Tak jak mówiłem, musi je zapamiętać, "wyryć" sobie wzory czarów w myślach... Może to terz zrobić z zwoju, lub przy pomocy telepati przejąć od innego czarodzieju... A żeby one się utrwaliły, trzeba właśnie się przespać...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Don Pedrosso
Wędrowny gość
Dołączył: 25 Gru 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 20:54, 26 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Ekhm... Czy nie wyraźnie napisałem? Przed wymedytowaniem owych czarów, czarodziej musi odpocząć a następnie je sobie utrwala. Ee... Przejąć przy pomocy telepatii od innych? Skąd takie coś wziąłeś?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ariel
Pomocnik
Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 1157
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Underdark
|
Wysłany: Wto 20:59, 26 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Jest wiele zastosowań wielu czarów... Najlepsze są drowy, i ich Zduma... Pomaga o wiele szybciej utrwalać czary. Czarodziej nie może "wymedytować" czarów, musi je kułuć... Czarownik może wywoływć je z "pamięci" z samej Osnowy, ale nie nasz drogi czarodziej...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Don Pedrosso
Wędrowny gość
Dołączył: 25 Gru 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 21:02, 26 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Możesz mi powiedzieć o jakie źródła Ty się opierasz, że takie rzeczy wypisujesz? Co do podkradania czarów, znalazłem prc, która umożliwia to. Jest to Spellthief z podręcznika Complete Adventurer
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|