Forum RPG
D&D i Fading Suns, Sesje w realiach obydwu tych gier. Prowadzimy również sojusze w wielu grach.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Czarownicy (Czy zaklinacze? Rozwarzania)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum RPG Strona Główna -> O fachach naszych bohaterów (D&D)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel
Pomocnik



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 1157
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Underdark

PostWysłany: Pią 21:15, 22 Gru 2006    Temat postu: Czarownicy (Czy zaklinacze? Rozwarzania)

Czarownicy używają magii mistycznej, manipulując energią magiczną raczej za pomocą wyobraźni i talentu niż wyuczonej dyscypliny. Nie ma ksiąg, nauczycieli i teori - tylko surową energię, sterowaną ich wolą. Czarownicy, znają mniej zaklęć niż czarodzieje i zdobywają je wolniej, potrafią jednak rzucać je częściej i nie muszą ich przygotowywać z wyprzedzeniem. W przeciwieństwie do czarodziejów nie mogą specjalizować się w żadnej szkole magi. Poniewarz ich umiejętności magiczne nie wymagają wielu lat studiów mogą poświęcić nieco czasu na trening innych umiejętności. Czarownik może przywołać chowańca.
Kości wytrzymałości: k4
Biegłości: Uzbrojenie proste, żadnych pancerzy i tarcz
Magia: Mistyczna (Oparta na Charyzmie, nie wymaga przygotowanyc zaklęć, zbroja może uniemożliwić rzucanie czaru) Czarownicy zaczynają grę z znajomością wszystkich sztuczek.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ariel dnia Wto 16:16, 26 Gru 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Don Pedrosso
Wędrowny gość



Dołączył: 25 Gru 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:06, 25 Gru 2006    Temat postu:

Pozwolę sobie zwrócić uwagę, iż bardziej popularną nazwą tej klasy jest Zaklinacz Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wick
Wędrowny gość



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:33, 25 Gru 2006    Temat postu:

No masz rację ale w NWN na zasadach 3 edycji jest czarownik,a po za tym podział na czarodziei i czarowników jest trudniejszy dlatego pozwoliłem sobie to połączyć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Don Pedrosso
Wędrowny gość



Dołączył: 25 Gru 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 15:23, 26 Gru 2006    Temat postu:

Wick napisał:
No masz rację ale w NWN na zasadach 3 edycji jest czarownik,a po za tym podział na czarodziei i czarowników jest trudniejszy dlatego pozwoliłem sobie to połączyć.

Co mam rozumieć przez to, że jest trudniejszy? Zaraz, zaraz to opieramy się na prawowitym D&D, czy na zasadach gry NWN(wiem była ona oparta na zasadach D20, lecz jest parę błędów...). Są 2 klasy używające magi wtajemniczeń: czarodziej i zaklinacz, czy tam czarownik jak kto woli. No, ale jeśli mamy się opierać na grze... Confused


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wick
Wędrowny gość



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 15:39, 26 Gru 2006    Temat postu:

I w NWN i W D&D jest i czarodziej i zaklinacz (czarownik). Opieramy się na D&D. Jednak rozumiem przez to obliczanie czarów itp. Pewnie nie zrozumiesz mnie ale trudno. Dokładnie są 3 klasy używające magii wtajemniczeń, jest jeśli dobrze rozumiem jeszcze bard.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Don Pedrosso
Wędrowny gość



Dołączył: 25 Gru 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 15:48, 26 Gru 2006    Temat postu:

Wick napisał:
Jednak rozumiem przez to obliczanie czarów itp. Pewnie nie zrozumiesz mnie ale trudno. Dokładnie są 3 klasy używające magii wtajemniczeń, jest jeśli dobrze rozumiem jeszcze bard.

Tak, jest jeszcze bard, zapomniałem o nim... Wracając do tematu, nigdy nie spotkałem się z podziałem klasy sorcera na czarownika i czarodzieja... Poza grą NWN... W PHB jest zaklinacz i czarodziej. Chyba, że w jakiś innych podręcznikach jest klasa podstawowa czarownik Confused


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wick
Wędrowny gość



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 15:53, 26 Gru 2006    Temat postu:

No cóż w NWN po prostu zmieniono nazwę Zaklinacz na Czarownik. Różnica tylko w nazwie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Don Pedrosso
Wędrowny gość



Dołączył: 25 Gru 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 15:56, 26 Gru 2006    Temat postu:

No więc mamy 2 różne klasy: zaklinacz(czarownik) i czarodziej, które różnią się dosyć i proponowałbym aby je oddzielić od siebie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wick
Wędrowny gość



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 15:59, 26 Gru 2006    Temat postu:

Tylko zrozum, pominąłem czarodzieja z racji jego oddzielności w czarach. Wiem powiesz to niezgodne z zasadami D&D, ale zasady mozna modyfikować i lekko zmieniać. Uprościłem to na 2 sposoby.
1. Można by powiedzieć że dołączyłem czarodzieja do czarownika ale tak naprawdę to go zlikwidowałem.
2. Zaklęcia dzielą się na dwa typy ale obydwa działają jak jeden z nich (kapłańska), tzn. że wymagają przygotowania itp. np. jak kapłan.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Don Pedrosso
Wędrowny gość



Dołączył: 25 Gru 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:24, 26 Gru 2006    Temat postu:

Wick napisał:
2. Zaklęcia dzielą się na dwa typy ale obydwa działają jak jeden z nich (kapłańska), tzn. że wymagają przygotowania itp. np. jak kapłan.

To tak jakbyś stworzył nową klasę, ja sobie nie wyobrażam D&D bez sorcera... Przecież sama fabułą zaklinacz od czarodzieja się różni.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ariel
Pomocnik



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 1157
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Underdark

PostWysłany: Wto 18:55, 26 Gru 2006    Temat postu:

Dobra, koniec rozwarzań... Jest tak:
1. Kapłan/Druid - Czerpią moc bezpośrednio od bogów/natury
2. Czarodziej - "Wykłuwa" na pamięć wzory czarów
3. Czarownik - Urzywa bezpośrednio Osnowy
4. Bard - Urzywa medium muzyki do przyzwania mocy magicznej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wick
Wędrowny gość



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:26, 26 Gru 2006    Temat postu:

Bard używa magii mistycznej ^^ nie muzyki. Swoje zdanie już wyraziłem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ariel
Pomocnik



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 1157
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Underdark

PostWysłany: Wto 19:28, 26 Gru 2006    Temat postu:

Urzywa medium muzyki... Dzięki niej wywołuje magie mistyczną...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Don Pedrosso
Wędrowny gość



Dołączył: 25 Gru 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:24, 26 Gru 2006    Temat postu:

Ariel napisał:
2. Czarodziej - "Wykłuwa" na pamięć wzory czarów
j

Eee... Czarodziej nie kuje czarów, tylko ma je zapisane w swej księdze i medytuje wybrane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ariel
Pomocnik



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 1157
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Underdark

PostWysłany: Wto 20:26, 26 Gru 2006    Temat postu:

Hmmm? Musi przypomnieć, "wykłuć" je sobie wewnątrz umysłu, po każdym urzyciu... To jest jego najwiękasza wada...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Don Pedrosso
Wędrowny gość



Dołączył: 25 Gru 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:43, 26 Gru 2006    Temat postu:

Przejrzałem PHP i tak aby czarodziej mógł przygotować czary musi mieć oczyszczony umysł. W tym celu musi przespać 8 godzin. Następnie musi się skoncentrować do czego potrzebuje spokoju. Potrzebny jest też dostęp do księgi zaklęć w której są czary do wymedytowania przez owego czarodzieja. Tak to właśnie jest opisane w podręczniku co ja skróciłem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ariel
Pomocnik



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 1157
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Underdark

PostWysłany: Wto 20:49, 26 Gru 2006    Temat postu:

Tak jak mówiłem, musi je zapamiętać, "wyryć" sobie wzory czarów w myślach... Może to terz zrobić z zwoju, lub przy pomocy telepati przejąć od innego czarodzieju... A żeby one się utrwaliły, trzeba właśnie się przespać...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Don Pedrosso
Wędrowny gość



Dołączył: 25 Gru 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:54, 26 Gru 2006    Temat postu:

Ekhm... Czy nie wyraźnie napisałem? Przed wymedytowaniem owych czarów, czarodziej musi odpocząć a następnie je sobie utrwala. Ee... Przejąć przy pomocy telepatii od innych? Skąd takie coś wziąłeś?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ariel
Pomocnik



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 1157
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Underdark

PostWysłany: Wto 20:59, 26 Gru 2006    Temat postu:

Jest wiele zastosowań wielu czarów... Najlepsze są drowy, i ich Zduma... Pomaga o wiele szybciej utrwalać czary. Czarodziej nie może "wymedytować" czarów, musi je kułuć... Czarownik może wywoływć je z "pamięci" z samej Osnowy, ale nie nasz drogi czarodziej...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Don Pedrosso
Wędrowny gość



Dołączył: 25 Gru 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:02, 26 Gru 2006    Temat postu:

Możesz mi powiedzieć o jakie źródła Ty się opierasz, że takie rzeczy wypisujesz? Co do podkradania czarów, znalazłem prc, która umożliwia to. Jest to Spellthief z podręcznika Complete Adventurer

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum RPG Strona Główna -> O fachach naszych bohaterów (D&D) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin